the story network

bootcamp contentmarketing

26 maart 2020

marketing

2-daagse bootcamp over de theorie en praktijk van contentmarketing in samenwerking met de UvA Academy en Ed Peelen, de enige hoogleraar contentmarketing van Nederland.

Dag 1 – 26 maart 
Theorie contentmarketing 
We beginnen met de theorie uitgelegd door Ed Peelen, bijzonder hoogleraar contentmarketing en oprichter van de UvA Academy. Hij laat zien waarom goede content onmisbaar is in iedere marketingstrategie. 

Storytelling 
Een ervaren journalist deelt inspirerende voorbeelden uit eigen koker. Ze legt uit hoe je de aandacht trekt en hoe je complexe materie begrijpelijk maakt voor je publiek. 

Een ervaren marketeer legt uit welke elementen belangrijk zijn voor een goede contentstrategie. Welke vertelvormen kun je het beste gebruiken? En hoe behaal je resultaat? Je verzamelt de best-practices die je zelf kunt toepassen. 

Zelf verhalen maken 
In de middag ga je zelf verhaalideeën op papier zetten. Natuurlijk begeleiden we je daarbij. Met behulp van oefeningen, brainstormtechnieken en gerichte vragen spreken we jouw creativiteit aan. Je zal versteld staan hoeveel ideeën er in je opkomen. 

Dag 2 – 2 april 
Hoe doe je dat nou? 
Ideeën heb je nu genoeg, maar de vraag blijft: ‘hoe doe je dat nou?’. Op de tweede dag komen verschillende makers uit ons netwerk langs om korte workshops te geven. Wij werken dagelijks met hen samen om mooie verhalen voor onze klanten te maken. Op deze dag zijn ze er voor jou. Ze leggen de praktijk uit en helpen je op weg. 

Gevarieerd aanbod 
Er zijn workshops waarin je concrete skills leert, zoals: blogs schrijven, fotograferen, podcasts maken en dashboards opzetten. Maar we wijden ook sessies aan het organiseren van je (interne) redactie en hoe je de nieuwste ontwikkelingen bij blijft zoals influencermarketing en augmented reality. 

Programma 
Bekijk het gedetailleerde programma via “aanmelden” om te zien welke workshops interessant zijn voor jou. Je kiest zelf welke workshops je wil bijwonen. Kom je met meerdere collega’s, dan kun je ervoor kiezen om te spreiden. Er zal heel de dag iemand van de organisatie aanwezig zijn waar je altijd even mee kunt sparren.

ORGANISATIE:

Iedere organisatie zit bomvol goede verhalen. Daar zijn wij van overtuigd.

Je moet die goede verhalen alleen weten te spotten. En daarna zó maken dat het de aandacht pakt. Laat verhalen werken. Op zo’n manier dat het leidt tot meer bekendheid van jouw merk, nieuwe contacten en meer verkopen. Hoe doe je dat? Wat is de juiste vorm? En hoe breng je het bij de juiste mensen onder de aandacht?

Wat je hiervoor nodig hebt is strategie, creativiteit en meetbare resultaten. Want die verhalen in de vorm van interviews, trendartikelen, case-studies , video’s, podcasts of social media posts zijn vooral waardevol als je weet wat ze opleveren. Dat alles doen wij voor je. En goed.

Word de beste verhalen spotter en pak de aandacht van de klant!

datum

26 maart 2020 & 2 april 
9:00-17.00

locatie

Freedomlab, Plantage Middenlaan 62, 1018 DH Amsterdam

doelgroep

Dit programma is voor contentmarketingprofessionals en bedrijfseigenaren die willen verkennen hoe je goede content bedenkt en creëert.

Prijs

€995 voor twee dagen: 26 maart en 2 april. Inclusief catering en diverse digitale studiematerialen). Het cursusgeld is vrijgesteld van BTW.

Veel plezier!

Stationsplein 45, A4.004
3013 AK Rotterdam
+31 10 808 12 11
info@rotterdamsejongensdromen.nl

Algemene Voorwaarden